Declic, o organizație non-guvernamentală care s-a implicat în multe activități civice în ultima perioadă, a lansat o petiție pentru interzicerea reclamelor pentru jocurile de noroc online.
Dacă în multe țări din Europa și de pe alte continente, reclamele ce promovează jocurile de noroc sunt reglementate destul de strict, în România lucrurile sunt destul de relaxate.
Totuși, în 2020, Consiliul Național al Audiovizualului a adoptat o decizie prin care stabilea că astfel de spoturi publicitare nu pot fi difuzate la TV decât după orele 23:00.
Acum, reprezentanții Declic doresc interzicerea totală a oricăror materiale audiovizuale care fac referire la jocurile de noroc atât online cât și fizice.
La momentul scrierii acestui articol, petiția a adunat peste 30,000 de semnături.
Acest demers are la bază promovarea jocului responsabil și reducerea numărului de persoane ce au probleme din cauza jocurilor de noroc.
Deși cele mai mari site-uri de cazino din România precum pun mare accent pe uneltele puse la dispoziție jucătorilor pentru a controla jocurile de noroc, se pare că o parte din societate își dorește mai multă acțiune.